Lens Impression
詳しいデータはありません。
これもシネレンズと思われますが、いまのところヒントは見つかっていません。35mmf1.5と同様の状況でしたが、やはりMS OPTICAL宮崎さんの技術で見事にライカに連動すべく作り変えていただくことができました。
同じ50mmのf1.5のレンズと比較すると大幅に軽量で、かつスリムなレンズです。
このレンズの特徴はむしろ描写の特徴にあります。作例でもわかるように、ボケのぐるぐる、滲み方などがかなり正統Kino-Plasmatとは異なっております。
@バックのボケには非点収差によるぐるぐるが出るが、それほど力強くはない。
A前ボケはむしろ放射状の流れが、他のKino以上に強調されて出る。
B開放では「ソフトレンズ」とでも呼びたくなるようなフレアがハイライト部分を中心に浮かび上がる。
宮崎さんの収差分析でも
(1)開放で大きく過剰補正でフレアが多い。
(2)f3.15でフレア成分がなくなり、収差のふくらみもなく、解像力・コントラストともに大幅に上昇。 とタンバールのように評されており、数値的にも他のKinoとは異なっています。
非常になぞの多いKino-Plasmatといえます。
There are no detailed data.
This seems to be Cine lens, too. But the hint is not found for the moment. The condition was same as Kino-Plasmat 35mmf1.5, but was able to have adapt into Leica wonderfully by the technology of MS OPTICAL Mr. Miyazaki.
This lens is a greatly light and slim,
compared with the 50mmf1.5 Kino-Plasmat.This lens is rather characteristic of its description. Different from other
Kino-Plasmat, seen in examples, regarding the swirling bokeh and blur.
@ A swirling bokeh by the astigmatism in the background is not so
powerful.
A As for the front
bokeh, a rather radial flow is emphasized than other Kino-Plasmats.
B The flare that I even want to call as "soft lens" rises mainly
on a highlight part in the full aperture.
Even as for the Aberration analysis of Mr.Miyazaki,
(1) There is much flare
by excessive revision in full aperture.
(2) A flare ingredient
disappears in f3.15, and, without swelling of the distortion, resolution /
contrast largely rises together.
It is commented as closer to Thambar and also is different from other Kino
numerically.
It may be said that it is very mysterious Kino-Plasmat..
|